Student Centre The Hague opent in het najaar

Studenten van de Universiteit Leiden kunnen vanaf dit najaar in Den Haag terecht bij een studentencentrum. Het gebouw biedt onder meer ruimte aan studentenorganisaties, sportactiviteiten en ondersteunende diensten.

Het Student Centre The Hague (SCTH) wordt in de eerste maanden van het komende academisch jaar in gebruik genomen en komt aan de Turfmarkt, tegenover het Wijnhavengebouw van de Universiteit Leiden. Het gebouw is een initiatief van de Universiteit Leiden en de gemeente Den Haag om het studentenleefklimaat te verbeteren.

Sporten, studeren en advies

In het Student Centre komen ruimten voor sociale en culturele activiteiten door studenten, studiewerkplekken en een fitnessruimte. Er worden kantoren ingericht voor studentenorganisaties en voor verschillende ondersteunende diensten voor studenten zoals een ombudsfunctionaris, een internationale studentendecaan en een studentenpsycholoog. Daarnaast komt er een huiskamer voor internationale studenten.

Neem een kijkje in het sportcentrum

Groeiend aantal studenten

De gemeente Den Haag draagt 2 miljoen euro bij aan de totstandkoming van het Student Centre. Het aantal studenten van de Universiteit Leiden in Den Haag groeit gestaag: inmiddels volgen zo’n 4.500 studenten een bachelor of master aan de Haagse campus.