Wetenschappers LIACS in de media over gevolgen Cambridge Analytica-storm

Zowel het NRC als de Volkskrant raadplegen deze week wetenschappers van het Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS) over de gevolgen van de Cambridge Analytica-storm. Dit bedrijf kreeg inzicht in de data van 50 miljoen Facebookgebruikers.

Erik van der Kouwe, universitair docent computerbeveiliging, licht in het NRC toe hoe Open Autorisation (OAuth) werkt; het inloggen via een elders bestaand account. Lees hier het artikel Is het wel verstandig om in te loggen via Facebook?

Wessel Kraaij, hoogleraar applied data analytics, en Suzan Verberne, universitair docent informatieverwerking, geven in de Volkskrant een toelichting op de wijze waarop Facebookgebruikers beïnvloed kunnen worden. Lees hier het artikel Verkiezingswapen op basis van onderzoek Facebookvrienden.