Gastcollege over alleenstaande minderjarige vreemdelingen door Germa Lourens (Nidos)

Op vrijdag 23 februari van 10 tot 12 uur organiseert het Instituut voor Immigratierecht een gastcollege door Germa Lourens van de Stichting Nidos over alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Het college is in kamer C0.06 in het KOG.

Nidos voert als onafhankelijke (gezins-)voogdijinstelling de voogdijtaak uit voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Deze taak wordt uitgevoerd door professionals die, met respect voor de eigen culturele achtergrond van de jongere, vanuit betrokkenheid en met specifieke deskundigheid het belang van de individuele jongere centraal stellen, de regie voeren over zijn ontwikkeling naar zelfstandigheid en ingrijpen wanneer die ontwikkeling op enigerlei wijze dreigt te stagneren.

Germa Lourens werkt bij de juridische afdeling op het hoofdkantoor van het Nidos. Ze adviseert jeugdbeschermers waarbij ze zich in het bijzonder richt op kinderen die worden geconfronteerd met de Dublin III Verordening, terugkeer en het AMV-beleid.