Cum laude voor Vestert Borger

Vestert Borger is op 31 januari 2018 cum laude gepromoveerd op zijn proefschrift: ‘The Transformation of the Euro: Law, Contract, Solidarity’. Het proefschrift draagt bij aan een beter begrip van de euro en zelfs van de Europese Unie.

In een goedgevuld Groot Auditorium van de Universiteit Leiden en onder het toeziend oog van een indrukwekkend aantal hoogleraren sprak promotor Stefaan Van den Bogaert zijn promovendus toe. Hij roemde Borger om zijn talent en ijver. ‘Een topprestatie, en een cum laude valt ongetwijfeld onder deze kwalificatie, is altijd het resultaat van 15% talent gekoppeld aan 85% werk en doorzettingsvermogen. Met het talent ben je gezegend, de ijver om je in te werken in een tot dan toe nieuw, complex en uiterst technisch rechtsgebied waar recht, economie en politiek bij elkaar komen, was duidelijk ook aanwezig,’ aldus Van den Bogaert.

© LNRD Photography - Leonard Walpot

Van den Bogaert maakte duidelijk erg onder de indruk te zijn van het proefschrift. ‘Jouw eigen magnum opus, geschreven in een ongelooflijk mooie en toegankelijke taal. Een absolute must voor eenieder die meer wil weten over EMU.’

Borger schreef de afgelopen jaren niet alleen zijn proefschrift. Hij gaf ook onderwijs op zowel bachelor- als masterniveau en schreef verschillende artikelen, gepubliceerd in nationale en internationale tijdschriften. Dit leverde hem ook de Meijersprijs op voor het beste wetenschappelijke artikel geschreven door een promovendus.