Wethouder Saskia Bruines bezoekt LUC

Op 15 december 2017 bezocht vice-burgemeester Saskia Bruines het Leiden University College (LUC). De academische staf en studenten schotelden haar een serie van mini- colleges voor over het brede palet aan vakken en onderwijsmethoden van LUC. Daarnaast werd de interdisciplinaire 'Liberal Arts and Sciences' (LAS)-benadering, onderzoek en de samenwerking met de Gemeente Den Haag ook onder de loep genomen. Na afloop vond er een levendige discussie plaats tussen de vice-burgemeester, studenten en medewerkers.

In een ontmoeting met het College Board van LUC, zijn de mogelijkheden verkend om de samenwerking tussen LUC en de Gemeente Den Haag, met haar vele instituten en organisaties, te versterken. Saskia Bruines is wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Jeugd en Onderwijs. Haar portefeuille bevat onder andere onderwijs, internationale economie, kennis en innovatie, en de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt; onderwerpen die goed aansluiten op de agenda en het interessegebied van LUC.

Beide partijen zijn overeen gekomen om de samenwerking tussen LUC en de gemeente te intensiveren door samen aan de slag te gaan met specifieke iniatieve en projecten. Een eerste resultaat is dat LUC partner is geworden in het City Deal netwerk. Dit netwerk van afgevaardigden van steden en onderwijs- en onderzoeksinstellingen, heeft als doel het oplossen van maatschappelijke vraagstukken te versnellen door onderzoekers, docenten en studenten met elkaar te laten samenwerken.

Foto: Roel Rozenburg