Joost Kok wordt nieuwe decaan faculteit EWI Universiteit Twente

Joost Kok, hoogleraar fundamentele informatica aan de faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen (FWN, wordt decaan van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) van de Universiteit Twente. De benoeming van Kok gaat in op 1 februari 2018.

Joost Kok werkt sinds 1995 in Leiden en heeft in de afgelopen 23 jaar veel voor de Universiteit Leiden betekend. Naast hoogleraar Informatica is Joost Kok ook hoogleraar Geneeskunde en is hij is initiatiefnemer en directeur van het Leiden Centre of Data Science en van het Sport Data Center. Kok was acht jaar wetenschappelijk directeur van het Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS) en daarvoor tien jaar lang opleidingsdirecteur van de informatica-opleidingen van de Universiteit Leiden.

De Faculteit en het LIACS College kijken terug op een mooie samenwerking en wensen Joost Kok veel succes toe in zijn nieuwe rol. Wetenschappelijk directeur Aske Plaat: 'Joost heeft ongelooflijk veel voor LIACS en voor de hele universiteit gedaan en bereikt, en hiervoor zijn wij hem dankbaar. Ik weet zeker dat hij ook in Twente veel gaat bereiken. We zien uit naar een hele mooie periode van samenwerking.' Decaan Geert de Snoo: 'Samenwerken over grenzen heen is één van de kwaliteiten van Joost Kok. Hij is de drijvende kracht achter tal van data science-projecten die mensen in onze universiteit echt hebben samengebracht.'