Duurzaamheid in het P.J.-Vethgebouw

Bij de renovatie van het P.J. Veth-gebouw is rekening gehouden met het milieu en met duurzaam (her)gebruik van materialen. Gemakkelijker afval scheiden, je eigen waterflesje vullen bij het Join the pipe-tappunt, en een gratis boek halen bij de weggeefbibliotheek? Het kan allemaal in het PJ Veth!

Duurzaam (her)gebruik in het P.J. Veth-gebouw

• Er is een Join the Pipe-tappunt geplaatst nabij de Study Lounge. Vul je flesje of dopper met kraanwater uit het Join the Pipe-tappunt! Er volgen in de komende maanden nog meer Join the Pipe-tappunten in andere gebouwen van de faculteit.
  • Een gedeelte van de werkkamers in het gebouw is ingericht met meubilair afkomstig van het gebouw aan de Lange Voorhout in Den Haag
  • Er is een pilot afvalscheiding: geen afvalbakje en papierbak meer op de kamer, maar afval  scheiden op de gang. Op de begane grond en op de eerste tussenverdieping van het PJ Veth gebouw lukt het al.
  • In de voormalige bibliotheek (ruimte 0.03, nabij de Study Lounge) is de eerste weggeefbibliotheek van de faculteit een feit. Op zoek naar een leuk boek? Kom kijken! Denk je dat jouw oude boek een nieuw leven kan krijgen? Zet het in de weggeefbibliotheek!

De duurzame universiteit

De Universiteit Leiden neemt haar verantwoordelijkheid als het gaat om milieu en duurzaamheid. Hier lees je meer over in het Dossier Duurzaamheid. Sinds 2016 is het Leiden University Green Office (LUGO) actief. Hier zijn zes studenten aan het werk om duurzaamheid op de kaart te zetten binnen de universiteit. Medewerkers en studenten die ideeën hebben over een beter milieu, kunnen zich bij LUGO melden. De studenten vertellen meer over hun activiteiten op de LUGO-website en op Facebook. Vragen over duurzaamheid binnen de faculteit? Neem contact op met Carola Koetsier.