Ren voor de vrede (en ondersteun een student op LUC)

Elk jaar wordt in Den Haag de Vredesloop georganiseerd. Dit jaar zal er een team van studenten en medewerkers van de Faculteit Governance and Global Affairs (FGGA) deelnemen! De Vredesloop, met een parcours van 5 of 10 kilometer langs de verschillende vredesorganisaties in Den Haag, vraagt aandacht voor het belang van internationale vrede.

Dit thema past heel goed bij FGGA’s focus op Global Challenges en Governance . Een van de opleidingen van FGGA, Leiden University College The Hague, is zelfs helemaal gewijd aan het bestuderen van Global Challenges, zoals vrede en recht (Peace and Justice). LUC is het internationale honours college van de Universiteit Leiden, met haar eigen residentiele huisvesting op de campus en kleinschalige lessen. Het staat internationaal bekend als een van de beste bachelor programma’s in Europa, en studenten komen uit de hele wereld naar Den Haag. Maar dit concept kost wel iets meer dan een regulier programma aan de universiteit.

Wij geloven dat financiële problemen niet in de weg zouden mogen staan van studeren aan LUC. Daarom zijn we van plan om geld voor studiebeurzen op te halen. De gemiddelde beurs is ongeveer €7000,- per student en beslaat zowel de institutional fee als een deel van de huisvesting. In de komende maanden zullen FGGA en LUC verschillende fundraisers organiseren, waarvan de eerste de Vredesloop is.

We hebben een website opgezet zodat je makkelijk kan zien hoe je ons kan helpen!

Kom jij ons helpen aankomende 24 september? Meld je aan voor de Vredesloop. Kijk hier voor meer informatie.