LUC verwelkomt Class of 2020!

Maandag 14 augustus verwelkomde LUC The Hague de 206 nieuwe studenten van de Class of 2020! Uit alle hoeken van de wereld zijn ze naar Nederland gekomen om te wonen en studeren op de LUC campus aan het Anna van Buerenplein. Na een korte welkomstsessie op dinsdagmorgen, stond de rest van de week in het teken van de verschillende kanten van LUC in Den Haag te leren kennen. Maar ook natuurlijk om de nieuwe klasgenoten alvast te leren kennen.

Het Haagse strand

Dit jaar waren stonden veel van de evenementen in de LUC introweek in het teken van het laten zien van de groeiende faciliteiten van de Universiteit Leiden in Den Haag. En wie Den Haag zegt, zegt strand. Dus werd de donderdagmiddag afgesloten met een sportdag op het Scheveningse strand en een barbecue met de LUC staff.

Het LUC gemeenschapsgevoel

Hoofd organisator Elizabeth Zeller vindt een dergelijke introductieweek heel belangrijk. “Het is een hele goede manier voor studenten om op deze manier hun leven aan LUC te beginnen en kennis te maken met het gemeenschapsgevoel dat noodzakelijk is om op zo’n diverse en internationale campus je geluk te vinden in de komende drie jaar.”

Feest met klasgenoten

Volgens Sterre van Campen (student van de Class of 2020), heeft de introductieweek zeker gewerkt: “Ik vond het echt heel leuk en heb het idee dat ik de universiteit en de nieuwe faciliteiten in Den Haag, zoals Wijnhaven, heb leren kennen. Natuurlijk was er ook een klein beetje feestvieren met mijn nieuwe klasgenoten (het is nu eenmaal een introweek!). In het algemeen was het een hele leuke en goed gebalanceerde week! LUC bring on the challenges!”