LUC The Hague heeft de beste docenten van Nederland

LUC heeft de beste docenten van de grote universitaire opleidingen in Nederland. Met een score van 90/100 punten deelt LUC deze eerste plaats met University College Maastricht; een significant betere score dan alle andere universitaire programma’s. Dit jaar heeft Elsevier Weekblad naast de jaarlijkse algemene ranglijst Beste studies een nieuwe, speciale ranglijst geïntroduceerd voor de kwaliteit van het onderwijs.

Elseviers ranglijsten

In de algemene ranglijst scoorde Leiden University College The Hague 75 punten. Dit betekent dat het programma opnieuw beloond is met het kwaliteitskeurmerk “Elseviers beste keuze”. LUC  had een hogere score dan het nationale gemiddelde in de meeste categorieën, zoals voor organisatie en communicatie van het programma en voor type examinering. LUC komt hiermee op de vijfde plaats op de ranglijst van Nederlandse University Colleges in Nederland. We feliciteren University College Venlo met hun eerste plaats op de ranglijst.

Docenten bij LUC

LUC heeft de hoogste score van Nederland voor de kwaliteit van het onderricht en de kwaliteit van de docenten. Lieke Schreel, hoofd educatie van LUC, is bijzonder trots op deze prestatie. Ze vindt het geweldig om zo hoog te scoren met het onderwijs, met name omdat onderwijs “nu eenmaal het belangrijkste onderdeel is van bachelorprogramma’s zoals de onze.” Ook is Schreel “ingenomen met het feit dat studenten de grote inzet van de docenten voor hun colleges blijken te waarderen. Dit is een groot compliment voor de academische staf van LUC, die erin slaagt om én onderzoek te doen én goed onderwijs te geven.” De decaan van de Faculty of Governance and Global Affairs in Den Haag, prof. dr. Kutsal Yesilkagit, is natuurlijk ook trots op LUC: “Het is geweldig dat een van de beste programma’s van Nederland deel uitmaakt van zo’n jonge en dynamische faculteit in de nieuwe internationale studentenstad Den Haag.”

De LUC-gemeenschap is doorslaggevend

Elsevier-journalist Ruud Deijkers, die LUC bezocht om “uit te vinden wat hun geheim is” geeft hoog op van de rol van de docenten binnen de LUC-gemeenschap. Ze zijn zowel academische experts op hun vakgebied als makkelijk benaderbare mentoren voor hun studenten. Dit, zo stelt Deijkers, is doorslaggevend voor de succesvolle studenten- en studiegemeenschap die LUC is.

Toekomst...

In de toekomst wil LUC haar plaats in de voorhoede van vernieuwing van het onderwijs behouden. Ze zijn van plan om het programma zo uit te breiden dat het nóg wereldomvattender wordt door nieuwe online student research SPOCs (Small Private Online Courses) op te zetten samen met universiteiten zoals Trinity College Dublin, Grinnell College in de VS en de University of Cape Town. Bovendien zullen in januari 2018 vier docenten een interdisciplinaire cursus veldonderzoek in Tanzania en Kenia verzorgen voor ongeveer 20 studenten. “Maar”, zo voegt Schreel nog toe, “we moeten niet vergeten wat ons zo succesvol heeft gemaakt: kleinschalig en intensief onderwijs, in een geweldige gemeenschap van studenten en docenten!”