Burgemeester Lenferink geeft college aan Leidse studenten Jeugdrecht, Bestuursrecht en Strafrecht

Op woensdag 27 september 2017 heeft Henri Lenferink, burgemeester van Leiden, een gastcollege verzorgd voor de studenten van de Leidse masters Jeugdrecht, Bestuursrecht en Strafrecht.

Het gastcollege vond plaats in het kader van het vak ‘Rechtshandhaving in domeinoverstijgend perspectief’. In dit vak leren studenten handhavingsvraagstukken vanuit verschillende rechtsgebieden te benaderen.

In een goed gevulde Lorentzzaal en in aanwezigheid van de decaan, stelde burgemeester Lenferink diverse handhavingsvraagstukken aan de orde waarmee hij in zijn dagelijkse werk te maken heeft, waaronder de aanpak van kindermishandeling, de aanpak van overlastgevende jeugd en de handhaving van de openbare orde tijdens de Leidse 3 oktober-festiviteiten.