Squatters Tour door Leiden tijdens Nacht van Kunst & Kennis

Tijdens de Nacht van Kunst & Kennis op 16 september wordt een rondleiding langs voormalige kraakpanden in Leiden georganiseerd.

Deze Squatters Tour komt voort uit het Research Traineeship project 'Who are the squatters?' van onderzoekers Bart van der Steen en Peter Burger (LUCL), en research trainees Merel Snoep en Charlotte van Rooden. Tijdens de Squatters Tour loop je langs voormalige kraakpanden en leer je over verschillende krakers en de gevolgen van de vele acties die zij voerden.

Voor eenieder die niet mee kan lopen tijdens de tour hebben de onderzoekers van het project ook een interactieve kaart online beschikbaar gemaakt met daarop informatie over krakers en kraakpanden in Leiden in de jaren '70 en '80.

Koop een ticket

Kaarten zijn verkrijgbaar op de website van de Nacht van Kunst & Kennis. Voor studenten is er korting.