Ilja Pfeijffer warmt alumni op in de Nacht van Kunst & Kennis

Alumni opgelet! Kom zaterdag 16 september terug naar Leiden als de stad zindert van de Nacht van Kunst & Kennis. Ontmoet oud-studiegenoten en leer door speeddaten andere alumni kennen. Neem een kijkje in de gloednieuwe Asian Library. En ontdek wat schrijver (én alumnus) Ilja Leonard Pfeijffer prijsgeeft over zijn studententijd.

Libriswinnaar Pfeijffer woont tegenwoordig in Italië en zal voordragen uit oud en nieuw werk. In 2016 publiceerde hij de autobiografische briefroman Brieven uit Genua. Hierin blikt Pfeijffer genadeloos openhartig terug op zijn studententijd en zijn werk als classicus aan de Universiteit Leiden. Het boek zorgde dan ook voor de nodige commotie. Welke passages zal Pfeijffer voordragen? Ontdek het tijdens dit Leiden Alumni Event.

De aftermovie van de Nacht van Kunst & Kennis 2016

Een kaartje bedraagt 25 euro en dat is inclusief buffet, borrel én toegang tot de Nacht van Kunst & Kennis die aansluitend plaatsvindt op en om het Rapenburg. Dit bijzondere cultuurfestival biedt een verrassende mix van wetenschap, muziek en kunst in diverse Leidse musea, het Academiegebouw, de Hortus botanicus en de Sterrewacht.

Bekijk het hele programma van het Leiden Alumni Event en meld u aan.