ACPA verhuist

Medio juli 2017 zal de Academy of Creative and Performing Arts (ACPA) zich huisvesten in het compleet gerenoveerde P.J. Veth gebouw naast de Hortus Botanicus in Leiden.

“Door de verhuizing komt ACPA midden in de faculteit terecht en dat zorgt voor nog meer verbinding met andere onderzoeksinstituten. Ook kunnen we nu in ons eigen gebouw onderwijs aanbieden, dat overigens toegankelijk is voor studenten van alle faculteiten.” -Lonneke Regter, instituutsmanager/zakelijk directeur

In de steigers

Het monumentale P.J. Veth gebouw staat sinds een jaar in de steigers en heeft een grondige renovatie ondergaan. Het gebouw is ontworpen door architect Lokhorst en is gebouwd in twee delen, het Botanisch Laboratorium (1904-1908), was bestemd voor lessen in plantkunde en physiologisch en biologisch onderzoek. Het tweede gedeelte, het Herbarium (1911-1914), werd het archief van ‘Neerlandsch schatten van systematisch botanischen aard’ en functioneerde als werkplaats voor de ‘systematicus’.

ACPA

Het team van ACPA zit op de eerste etage en neemt samen met het Confucius Instituut, Wijsbegeerte en Digital Humanities intrek in dit prachtig historische gebouw.