Leiden in de spotlight in Indonesische krant Pikiran Rakyat

De Indonesische krant Pikiran Rakyat heeft een serie van zeven artikelen over Leiden geplaatst, getiteld 'Twee indrukwekkende weken in Leiden'. Aanleiding was het symposium The Role of Women in Sustainable Development in Indonesia, dat van 23 mei t/m 3 juni 2017 werd georganiseerd in Leiden.

Het symposium werd georganiseerd door Leiden Ethnosystems and Development (LEAD) Programme van de Faculteit Wiskunde & Natuurwetenschappen. Naar aanleiding van het symposium over heeft een journaliste van een van de grootste kranten van Indonesie in Bandung Pikiran Rakyat, Yulistine Kasumaningrum, samen met Kurniawan Saefullah een serie van zeven voorpagina-artikelen gepubliceerd over studiemogelijkheden in Leiden.

Een van de zeven voorpagina-artikelen in Pikiran Rakyat over het LEAD-symposium.

Het symposium werd georganiseerd voor studenten en stafleden van de nieuwe mastercursus Integrated Microfinance Management (IMM), die is opgezet door LEAD-directeur L. Jan Slikkerveer naar een cursus die sinds 2012 aan de Faculty of Economics van Universitas Padjadjaran te Bandung wordt gegeven. De samenwerking van het LEAD-programma in onderzoek en onderwijs met Universitas Padjadjaran heeft inmiddels een enorm alumni-bestand van meer dan 90 leden in Bandung opgeleverd.