Interview met European Youth Award winnaar Matteo Consonni

Matteo Consonni, Bestuurskunde alumnus aan de Universtiteit Leiden, won in 2015 de European Youth Award (EYA). In dit interview met de EYA vertelt hij wat hij sindsdien heeft gedaan en bespreekt hij het ondernemerschap.

Ondernemerschap stimuleren

Een van Matteo’s meest recente projecten is het ‘Venture Academy’, een pre-incubatieprogramma aan het Centre for Innovation aan de Universiteit Leiden. Dit programma biedt studenten in Den Haag een kans om vaardigheden op te doen om een eigen bedrijf te kunnen starten. Volgens Matteo zou het ondernemerschap een belangrijke rol moeten spelen in het onderwijs: er is een hoop human capital in Europa, maar dit wordt niet volledig gebruikt. Hij gelooft dat we hier meer gebruik van moeten maken en meer risico moeten willen nemen, maar dat regels en organisaties dat nog tegen houden.

Geïnteresseerd in wat Matteo Consonni nog meer heeft gedaan? Het volledige interview (in het Engels) is te vinden op de website van de EYA.