Effectief beleid formuleren en uitvoeren

Op 9 maart 2017 verzorgde Dr. Elke Devroe, hoofddocent aan het Institute of Security and Global Affairs van de Universiteit Leiden, het 2e college in de collegereeks ‘Veiligheid, recht en bestuur’.

In deze collegereeks gingen deelnemers in hun dagelijkse praktijk aan de slag met een 'diagnostische toolbox' van Elke Devroe om beleidsmaatregelen in 5 verschillende 'regimes' te plaatsen.

Toolbox

Deze toolbox is gebaseerd op Dr. Elke Devroe's eigen onderzoek uit haar nieuwe boek 'Policing European Metropolises'. Gedurende het college bleek de toolbox een handig instrument om veiligheidsmaatregelen tegen het licht te houden.

Benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers? Het volledige artikel is te vinden op de website van VL Nieuws