Leidse Politicologie en International Studies nummer 1 in Nederland

Politicologie en International Studies aan de Universiteit Leiden behouden hun internationale academische reputatie. In de QS World University Rankings 2017, staat Leiden op plaats 26 van 's werelds meest gewaardeerde instituten. Binnen Nederland behoudt Leiden de koppositie.

Leiden hoogst geklasseerd binnen Nederland

De QS rankings worden, uiteraard, gedomineerd door universiteiten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Maar binnen Europa houdt Leiden haar zesde plaats vast. En binnen Nederland gooit Leiden voor wat betreft Politicologie en Internationale Studies nog steeds de hoogste ogen.

Academische reputatie, onderzoeksimpact en werkgeverschap

QS World University Rankings 2017 De QS Rankings worden ieder jaar gepubliceerd. Gemeten worden academische reputatie, werkgeverreputatie en impact van het onderzoek. QS baseert zich op wereldwijde surveys van academici en werkgevers en op voor het betreffende vakgebeid relevante citatie-indici en productiviteitsgraadmeters.

Meer informatie

2017 QS World University Rankings for Political Science and International Studies