Opvoedworkshops in samenwerking met de gemeente Den Haag

Wat wil je dat je kinderen van jou leren? Hoe kunnen ouders hun tieners leren verantwoordelijkheid te dragen? Begrijpen kinderen de verschillen tussen de regels thuis en op school?

Dit waren enkele van de boeiende vragen die besproken werden in de serie opvoedworkshops op basisschool Het Galjoen in de wijk Transvaal in Den Haag, als spin-off van de Transvaal Universiteit.

De workshops werden geleid door Prof. Dr. Judi Mesman, en ondersteund door Fonda Sahla (oudercoördinator bij Het Galjoen) en de gemeente Den Haag. De groep moeders wisselde ervaringen uit, had levendige discussies over verschillende opvoedstrategieën, en woonde lezingen over opvoeden bij in het Wijnhavengebouw en in Leiden University College Den Haag.

Op 21 maart kwamen de moeders naar het LUC voor de laatste sessie, om een samenvattende lezing bij te wonen over alle thema’s van de voorgaande sessies, en om hun workshopcertificaten in ontvangst te nemen. De groep is al plannen aan het maken voor follow-up activiteiten, om te beginnen een heerlijk Turks ontbijt volgende week.