Geschiedenis en Godsdienstwetenschappen #1 en #2 van Nederland in QS ranking 2017

Geschiedenis en Godsdienstwetenschappen in Leiden staan dit jaar respectievelijk op nummer 17 en 32 in QS World University Rankings by Subject. Dit maakt Geschiedenis de beste van zijn soort in Nederland en Godsdienstwetenschappen de op één na beste.

QS publiceerde de lijst op 8 maart 2017. Hiervoor heeft het de beste universiteiten van de wereld in 46 individuele vakgebieden gerangschikt. Deze rankings worden opgesteld om de aspirant-studenten te helpen naar het zoeken van de beste universiteiten van de wereld in hun vakgebied.

Er worden vier datasets gebruikt om de prestaties van universiteiten te rangschikken in specifieke academische disciplines. Deze datasets bestaan uit wereldwijde enquêtes van academici en werknemers en de citatendatabase van Elsevier’s Scopus. Deze componenten geven de academische reputatie, werkgeversreputatie en onderzoeksimpact weer en worden gecombineerd om de resultaten te produceren in elk specifiek vakgebied, met per vakgebied aangepaste prioriteiten.