Boeklancering: The European Union as an Area of Freedom, Security and Justice

Op 3 maart werd op een symposium aan de Vrije Universiteit in Amsterdam het boek “The European Union as an Area of Freedom, Security and Justice” onder redactie van Maria Fletcher, Claudio Matera en Esther Herlin-Karnell gepresenteerd.

Jorrit Rijpma, universitair hoofddocent verbonden aan het Europa Instituut, was verantwoordelijk voor het hoofdstuk over een Europees Systeem van Grenswachten. Het symposium werd geopend door José Guttierez-Fons, referendaire bij het Hof van Justitie van de Europese Unie. In zijn lezing ging hij in op de recente ontwikkelingen op het gebied van wederzijds vertrouwen en wederzijdse erkenning.  Professor Europees Strafrecht, Jannemieke Ouwerkerk, trad op als commentator bij de hoofdstukken over Eurojust (door Irene Wieczorek) en het op te richten Europees Openbaar Ministerie (door Gerard Conway).

Meer informatie kunt u vinden op de website van de uitgever.