Bio-Farmaceutische Wetenschappen in Leiden stijgt naar plek 17 in QS Ranking

Het Leidse farmacie- en farmacologieonderzoek stijgt dit jaar naar de 17e plaats op de QS World University Rankings by Subject. In 2016 stond het nog op de 21ste plaats van deze ranklijst, die jaarlijks topuniversiteiten beoordeelt op 46 vakgebieden.

Net als vorig jaar wordt het Leiden Academic Centre for Drug Research (LACDR) daarmee beoordeeld als beste van Nederland in zijn vakgebied. De scores zijn gebaseerd op academische reputatie, reputatie als werkgever en onderzoeksimpact. Onderzoeksbureau QS brengt de rangschikking als hulpmiddel voor internationale studenten om instellingen met elkaar te kunnen vergelijken.

Ook op de vakgebieden biologie, natuurkunde en sterrenkunde behoort het Leidse onderzoek volgens de QS Ranking wereldwijd tot de top 100. De W&N-vakgebieden zijn bij QS gegroepeerd in twee subject areas. Natural Sciences staat wereldwijd gezien op plaats 155 en Life Sciences & Medicine, waarin ook psychologie en disciplines van LUMC vertegenwoordigd zijn, haalt zelfs plaats 71.