Archeologie op negende plaats in QS World University Rankings 2017

Het is het tweede jaar op een rij dat de Faculteit Archeologie als beste scoort in continentaal Europa. Daarnaast staat de faculteit, net als vorig jaar, in de top tien wereldwijd.

De score van de Faculteit Archeologie door de tijd heen.

"Bevestiging van onze koers"

Decaan Corinne Hofman is verheugd over het feit dat de faculteit niet alleen haar plaats in de top tien heeft weten vast te houden, maar ook nog een plek is opgeschoven, van plaats 10 naar 9. “We zien hierin een bevestiging van onze koers. Daarnaast is het een extra aanmoediging om te blijven werken aan goed onderwijs en toonaangevend onderzoek.”

Het onderdeel waarop de faculteit het hoogste scoort is Wetenschappelijke Reputatie. Bekijk de gedetailleerde score op de website van de QS World University Ranking.

Over de Faculteit Archeologie

Jaarlijks komt van alle eerstejaars bachelorstudenten Archeologie in Nederland circa 60% naar Leiden. Ook vinden in toenemende mate studenten uit het buitenland hun weg naar onze opleidingen, oplopend tot 50% van onze studenten in de masterfase. Met onze internationale staf, post-doc onderzoekers en promovendi zijn we actief in onderzoek op vrijwel alle continenten.