Bijna twintig gratis MOOCs van start

In januari starten negentien MOOCs van de Universiteit Leiden. Iedereen kan gratis deelnemen aan deze online cursussen, die variëren van terrorismebestrijding tot niertransplantatie.

De Massive Open Online Courses zijn te vinden op Coursera, een online studieplatform. Iedere MOOC bestaat uit verschillende modules waarin docenten van de universiteit de lesstof overbrengen door middel van video-colleges en leeropdrachten. Daarnaast is er mogelijkheid tot online interactie met docenten en medestudenten. Wie slaagt voor alle opdrachten, kan een certificaat aanvragen.

De Universiteit Leiden biedt een scala aan MOOCs in verschillende studierichtingen. Enkele MOOCs behandelen de werkwijze van de internationale tribunalen die zich in Den Haag bevinden. Andere online colleges gaan over taalwetenschappen, mindfulness en terrorismebestrijding. Nieuw is de MOOC over de rol van muziek in de maatschappij.

Meer weten of deelnemen? Bekijk alle MOOCs op de website van Coursera.