Leids Ontzet: universiteit gesloten

Op maandag 3 oktober vieren we Leids Ontzet. Daarom zijn alle Leidse universiteitsgebouwen die dag gesloten. De universiteitsgebouwen op de Haagse campus zijn wel open, al worden er geen colleges gehouden.

Bibliotheken en studentenzaken

In Leiden zijn tevens de bibliotheken en de Frontoffice Studentenzaken gesloten. De universiteitsbibliotheek sluit op zondagavond 2 oktober om 18:00 uur. Het Library Learning Centre Campus Den Haag is op maandag wel geopend.

Over het Leids Ontzet

Op 3 oktober viert Leiden haar jaarlijkse feestdag: het Leids Ontzet. Daarmee herdenken we dat het beleg van de Spanjaarden op 3 oktober 1574 werd doorbroken. Het verhaal gaat dat Willem van Oranje als beloning voor het moedige verzet de stad de universiteit schonk.

Meer informatie

De feestelijkheden beginnen al in het weekend van 1 en 2 oktober. Raadpleeg de feestwijzer voor een overzicht van de activiteiten. Op 3 oktober kunt u aansluiten bij de 3 October University van de Universiteit Leiden: openbare colleges door topwetenschappers. Een fijn feest gewenst!