Farhad Arbab geëerd door Sharif Universiteit in Iran

Farhad Arbab, hoogleraar Software compositie is door de Sharif Universiteit voor Technologie in Iran verkozen als één van de 50 meest vooraanstaande alumni. De alumni zijn geselecteerd voor zowel hun technische resultaten als maatschappelijke betrokkenheid.

Farhad Arbab poseert met zijn onderscheiding

De Sharif Universiteit staat bekend om het hoge niveau van studenten. De universiteit vierde haar 50e verjaardag in Teheran op 18 mei 2016. Ter gelegenheid van dit jubileum is de top 50 alumni verkozen.

Over Farhad Arbab

Farhad Arbab studeerde aan de Aryamehr Universiteit voor Technologie voordat hij Iran in 1977 verliet. Hij is nu leerstoelhouder Software Composition aan het Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS) en is daarnaast onderzoeker bij het CWI. Hij staat bekend om zijn onderzoek aan gelijktijdigheid, gedistribueerde en componentgebaseerde software en coördinatietalen, zoals Reo.

Over de Aryamehr University

De Aryamehr Universiteit werd in 1980 omgedoopt tot de Sharif Universiteit voor Technologie. Nu is het instituut één van de grootste ingenieursopleidingen in Iran. Het heeft 300 fulltime en 430 parttime onderzoekers en zo’n 12.000 studenten.

Bron: cwi.nl