"Can anyone hear me?” Training manual voor professionals in het jeugdstrafrecht

Op 13 mei 2016 lanceerde International Juvenile Justice Observatory de training Manual "Can anyone hear me?" voor het project ‘Improving Juvenile Justice Systems in Europe: Training for Professionals’, gefinancierd door de Europese Unie (DG Justitie). Dr. Stephanie Rap, Apollonia Bolscher LL.M., en Prof. Ton Liefaard hebben deze training Manual ontwikkeld evenals de training ’s Toolkit van de opleiding, die wordt gepubliceerd in de loop van dit jaar.

De Manual van het IJJO dient als basis voor een training voor professionals die werken met kinderen in het jeugdstrafrecht en is specifiek gericht op het verbeteren van de communicatie met kinderen. De training richt zich op onderwerpen die betrekking hebben op de rechten van het kind, interviewtechnieken en communicatie. De training gaat ook in op andere relevante onderwerpen die bijdragen aan een kindvriendelijk jeugdstrafrecht, zoals: kind psychologie en pedagogiek.