Portret van Edwin Bakker in Elsevier

Journalist Nikki Sterkenburg volgde professor Edwin Bakker tijdens een bijeenkomst met moslimstudenten en maakte een portret over hem voor weekblad Elsevier.

In het stuk spreekt Bakker onder meer over het succes van het Institute of Security and Global Affairs: "Ik denk dat wij als instituut profiteren van de laagdrempelige contacten tussen beleidsmakers, onderzoekers, professionals, experts, ngo's en journalisten, die in Nederland heel gemakkelijk met elkaar praten." Tegelijk verwondert hij zich over het debat met betrekking tot terrorismebestrijding. "Je denkt aan het principe, het papier, het concept van de rechtsstaat. Maar durf eens naar de werkelijkheid te kijken, naar de minderheden in IS-gebied die al tweeduizend jaar standhouden momenteel worden uitgemoord." Het volledige artikel is deze week te lezen in Elsevier.