Ondernemende studenten met hart voor de maatschappij

Studenten van de minor Innovation, Cocreation and Global Impact presenteren hun idealistische projecten. Bekijk de film!

Soepcafé voor ouderen

Van een duurzame plastic boodschappentas die aan een sleutelhanger past tot een soepcafé voor ondervoede ouderen. Veertig studenten van de minor Innovation, Cocreation and Global Impact bedachten rendabele projecten en producten waar de samenleving baat bij heeft.

Finale

Ze demonstreerden hun plannen in de finale op 27 januari 2016 in Theater aan het Spui in Den Haag. De jury bestond uit Willem te Beest (vice-voorzitter College van Bestuur Universiteit Leiden), Jamie Goewie (Ashoka NL) en Thieu Besselink (The Learning Lab).

Initiatiefnemer van deze minor is het Centre for Innovation van de Universiteit Leiden.