De frisse blik van de honoursstudent

Twee studenten van het Leiden Leadership Programme en hun opdrachtgever voor de praktijkopdracht zijn geïnterviewd voor de Siriuskrant.

Anu ter Haar, Keije Tersmette en hun contactpersoon Ingrid van Scheppingen vertellen over het onderzoek dat de studenten hebben gedaan bij het UWV.

Als afsluiting van het Leiden Leadership Programme doen studenten in kleine groepjes een onderzoek rond het thema leiderschap. Deze onderzoekjes vinden plaats bij partnerorganisaties van het LLP, waaronder het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV).

Verfrissend

Anu, Keije en hun medestudente Yvette Houvast onderzochten de rol van gender in leiderschap bij het UWV. “We hebben ons vooral gefocust op vragen als: welke eigenschappen verwacht je bij een leider, welke eigenschappen zie je bij een leider,” zegt Keije.

Anu: “We komen helemaal blanco binnen en kunnen op een andere manier kijken naar de organisatie en nieuwe ideeën voor problemen vinden.” Ook Ingrid is daar erg over te spreken: “We kunnen van elkaar leren en de inbreng en aanbevelingen van de studenten zijn vaak erg verfrissend.”

Siriuskrant

Lees de rest van het interview in de Siriuskrant.

De Siriuskrant is een jaarlijkse uitgave van het Siriusprogramma, een onderwijsprogramma dat zich richt op excellentie in het Hoger Onderwijs. Zij werken onder andere samen met de Honours Academy van de Universiteit Leiden.