Jouke de Vries: '22 mei, dan wordt het écht spannend'

In het dagblad Trouw is een serie artikelen van Jouke de Vries verschenen over de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. De eerste aflevering is een betoog over de toenemende betekenis van de gemeenten en de importantie van de gemeentepolitiek. In de tweede aflevering is De Vries op zoek naar een verklaring voor de toenemende populariteit van D66. In de derde aflevering legt hij uit waarom er een door de bevolking gekozen burgemeester moet komen. De vierde aflevering vertelt ons waarom de regeringspartijen VVD en PvdA fors verloren en de drie constructieve oppositiepartijen (D66, CU en SGP) werden beloond.

Tot nu toe verschenen artikelen:
Deel 1: "De gemeente, daar gebeurt het echt"
Deel 2: "D66 rukt op vanuit de stad, zoals ooit de PvdA"
Deel 3: "Geef burgemeester meer invloed"
Deel 4: "22 mei, dan wordt het écht spannend"

U kunt de artikelen lezen op de persoonlijke blog van Jouke de Vries.

Prof.dr. Jouke de Vries

Prof. dr. Jouke de Vries is decaan van de Faculteit Campus Den Haag. De Vries is sinds 1984 werkzaam bij de vakgroep Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden en is in 1999 benoemd tot hoogleraar bestuurskunde. Hij studeerde politieke wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en promoveerde in 1989 in Leiden op het proefschrift Grondpolitiek en kabinetscrisis. Het onderzoek richtte zich op de val van drie centrumlinkse kabinetten.

Wilt u meer weten over Prof.dr. Jouke de Vries en zijn activiteiten, klik dan op (een van) de volgende links: