MSc student Hermen Visser bij NCRV Radio Cappuccino

Hermen komt zaterdagmorgen 12 september, van 9 tot 12 uur, bij NCRV Radio Cappuccino. Hij vertelt daar over zijn deelname aan een onderzoek over gezenderde leeuwen in Afrika.

Hermen is dit collegejaar (nog geen week geleden) begonnen met de master track Science, Communication & Society Fundamentals van het master programme Biology en nu al live op de radio!

Dit onderzoek werd verricht aan het CML

Voor informatie over Cappuccino, zie: http://cappuccino.ncrv.nl/

Vergroting van je eigen effectiviteit met de MSc Track Science, Communication & Society

SCS biedt de mogelijkheid om eerder opgedane onderzoekstraining te combineren met onderwijs in verschillende aspecten van de wetenschapscommunicatie, zoals journalistiek, nieuwe media, museologie en informatievisualisatie.
Er wordt veel aandacht besteed aan het vergroten van je eigen effectiviteit als communicator. Tijdens de opleiding krijg je inzicht in je sterke en zwakke kanten op dit gebied, en kun je ontdekken waar je hart ligt.

Verbreding en verdieping

Studenten die dit Masterprogramma volgen, krijgen een mooie kans om zich buiten hun eigen vakgebied te verbreden, en kunnen met name in de stage ruiken aan de interessante mogelijkheden die een carrière als wetenschapscommunicator of wetenschapsjournalist biedt. Let wel: een eventuele loopbaan als wetenschapscommunicator of -journalist vraagt om een sterke motivatie én om een brede kijk op wetenschap (waarbij de nodige verdieping niet mag en kan worden geschuwd).