Universiteit Leiden

nl en

Nynke Bos

Onderwijskundig Onderzoeker

Naam
Dr. N.R. Bos
Telefoon
+31 71 527 2456
E-mail
n.r.bos@iclon.leidenuniv.nl

Nynke werkt sinds 2016 bij het ICLON. Haar expertise ligt met name in het ontwerpen en evalueren van online/blended learning omgevingen.

Meer informatie over Nynke Bos

Nynke werkt sinds 2016 bij het ICLON. Haar expertise ligt met name in het ontwerpen en evalueren van online/blended learning omgevingen.

Nynke werkte ruim 8 jaar bij de Universiteit van Amsterdam als teamleider blended learning en onderwijskundig onderzoeker, bij zowel de faculteit der Geneeskunde als bij de faculteit der Geesteswetenschappen. Hier was zij verantwoordelijk voor diverse kleine en grote onderwijsinnovatieprojecten, zowel gericht op verhoging van de kwaliteit van het onderwijs alsmede verlaging van de werkdruk voor docenten.

Nynke studeerde psychologie en onderwijswetenschappen (cum laude) en promoveerde in 2016 op haar onderzoek getiteld Effectiveness of Blended Learning - Factors Facilitating Effective Behavior in a blended learning environment. In haar promotieonderzoek ontwikkelde zij verschillende studentenprofielen op basis van het gebruik van de verschillende leermaterialen in een cursus en onderzocht oorzaken voor deze verschillen alsmede de impact van deze verschillen op het succes binnen een cursus. Zij maakte hiervoor gebruik van learning analytics (educational big data) om zo deze trends en patronen in grote hoeveelheid data te ontdekken. Haar specialisatie ligt dan ook met name in kwantitatief onderzoek.

Onderwijskundig Onderzoeker

  • ICLON
  • Hoger Onderwijs
  • HO Algemeen

Werkadres

Willem Einthoven
Kolffpad 1
2333 BN Leiden
Kamernummer B2.38

Contact

  • Bos N.R. & Brand-Gruwel S. (2017), Effectiviteit van Blended Learning, Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 35(1): 5-21.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Bos N.R. (16 december 2016), Effectiveness of Blended Learning - Factors Facilitating Effective Behavior in a Blended Learning Environment (Dissertatie. Welten Institute, Psychology and Educational Sciences, Open University of the Netherlands). Promotor(en) en Copromotor(en):Prof. dr. F.L.J.M.. Brand-Gruwel.dissertatie
  • Bos N.R. & Brand-Gruwel S. (2016), Webcolleges: zegen of vloek? Een literatuurstudie en een empirisch onderzoek, Onderzoek van Onderwijs 45(2): 6-11.artikel in een tijdschrift
  • Bos N.R., Meijer B. & Brand-Gruwel S. (2016), A network analysis of blended learning: Perceived causal relations between use of learning resources, regulation strategies and course performance.'refereed' congresbijdrage
  • Bos N.R. & Brand-Gruwel S. (2016), Profiling Student Behaviour in a Blended Course: Closing the Gap Between Blended Teaching and Blended Learning. In: Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported. nr. 2 Rome, Italy: Scitepress. 65-72.'refereed' congresbijdrage
  • Bos N.R. & Brand-Gruwel S. (2016), A Systematic Review of Recorded Lectures in Higher Education and its Influence on Academic Achievement, Research in Learning Technology .'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Bos N.R. & Brand-Gruwel S. (2016), Student differences in regulation strategies and their use of learning resources: implications for educational design. In: Proceedings of the 6th International Conference on Learning Analytics and Knowledge. Edinburgh: ACM. 344-353.'refereed' congresbijdrage
  • Bos N.R., Groeneveld C.M., Bruggen J. van & Brand-Gruwel S. (2015), The use of recorded lectures in education and the impact on lecture attendance and exam performance, British Journal of Educational Technology 47(5): 906-917.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Smits P.B., De Graaf L., Radon K., De Boer A.G., Bos N.R., Van Dijk F.J.H. & Verbeek J. (2012), Case-based e-learning to improve the attitude of medical students towards occupational health, a randomised controlled trial, Occupational and Environmental Medicine 69(4): 280-283.'refereed' artikel in een tijdschrift

Geen relevante nevenwerkzaamheden