Universiteit Leiden

nl en

Mayke Vereijken

Promovendus

Naam
M.W.C. Vereijken MSc
Telefoon
+31 71 527 5854
E-mail
m.w.c.vereijken@iclon.leidenuniv.nl

Mayke Vereijken is onderzoeker en onderwijskundig adviseur.

Meer informatie over Mayke Vereijken

Na afronden van de studie Onderwijskunde aan de Radboud Universiteit werkte Mayke als onderwijsadviseur in het medisch onderwijs. Daar werd haar interesse in onderwijsonderzoek versterkt. Op dit moment rondt zij haar proefschrift over studentbetrokkenheid bij onderzoek in het medisch onderwijs af. Hiernaast is zij als postdoctoraal onderzoeker en onderwijsadviseur verbonden aan het ICLON van de Universiteit Leiden. Verder is zij student-coördinator van de ICO-themagroep ‘Higher Education’

Onderzoek

Mayke’s onderzoeksactiviteiten richten zich op de verwevenheid van onderzoek in onderwijs. De nadruk ligt daarbij op het studieprogramma en het stimuleren van het leren van studenten en het leren van docenten. Haar werk in scriptiebegeleiding is beloond met de studentprijs voor onderzoek van de ‘Higher Education Research and Development Society of Australasia’.

Onderwijs

Als onderwijsadviseur verzorgt zij Engelstalige trainingen aan docenten van de Universiteit Leiden over scriptiebegeleiding en het geven van onderwijs aan grote en kleine groepen studenten. Daarnaast heeft ze ervaring in het geven van onderwijs in presentatievaardigheden aan studenten en het begeleiden van onderzoek.

Promovendus

  • ICLON
  • Voortgezet Onderwijs
  • Onderzoek

Werkadres

Willem Einthoven
Kolffpad 1
2333 BN Leiden
Kamernummer B4.13

Contact

  • overig
  • 'refereed' artikel in een tijdschrift
  • day i.n.z., huisman b.a. & vereijken m.w.c (2017), Exploring freedom and control in global higher education: een conferentie verslag van de jaarlijkse bijeenkomst van de Society for Research into Higher Education, Onderzoek van Onderwijs 46: 19-21.artikel in een tijdschrift
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Beaufort A.J. de, Driel J.H. van & Dekker F.W. (2016), Fostering first-year student learning through research integration into teaching: Student perceptions, beliefs about the value of research and student achievement., Innovations in Education and Teaching International .'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2016), Fostering research-teaching integration within institutes: first-year students’ perceptions, beliefs about research in learning and achievement in the context of curriculum change.'refereed' congresbijdrage
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2016), Bevorderen van integratie van onderzoek en onderwijs voor het leren van studenten in het medisch onderwijs: een curriculumperspectief.'refereed' congresbijdrage
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Driel, J.H. van & Dekker F.W. (2016), Vroeg op weg naar succes? Het effect van een sterkere onderzoek integratie in de bachelor op studieprestaties in het eerste jaar geneeskunde.'refereed' congresbijdrage
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Driel J.H. van & Dekker F.W. (2016), Novice supervisors’ research supervision pedagogies and dilemmas in undergraduate research projects.'refereed' congresbijdrage
  • Vereijken M.W.C, Rijst R.M. van der & Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Conceptions of teaching & feedback in undergraduate research supervision. Society for Research into Higher Education 9 12 2015-11 12 2015 [conferentie poster].overig
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der & Van Driel J.H. (2015), Strategieën en overwegingen van begeleiders van onderzoeksstages.'refereed' congresbijdrage
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Strategieën en overwegingen van begeleiders van onderzoeksstages. Onderwijs Research Dagen 2015 17 6 2015-19 6 2015 [conferentie poster].overig
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Towards a research pedagogy: supervisors’ knowledge of interventions in student research supervision JURE 2015 Programme Book. [Working paper]overig
  • Vereijken M.W.C., Beaufort A.J. de, Buis D.T.P., Dijkerman M., Swenne C.A., Adelmeijer E.G.M. & & Dekker F.W. (2015), Wetenschappelijke vorming: invloed van een curriculumherziening op academische schrijfvaardigheid van eerstejaars geneeskunde. Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs 12 11 2015-13 11 2015 [conferentie poster].overig
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), By all means: Unraveling undergraduate research supervision strategies using stimulated recall.'refereed' congresbijdrage
  • Geen relevante nevenwerkzaamheden