Universiteit Leiden

nl en

Mayke Vereijken

Promovendus

Naam
M.W.C. Vereijken MSc
Telefoon
+31 71 527 5854
E-mail
m.w.c.vereijken@iclon.leidenuniv.nl

Mayke onderzoekt in hoeverre studenten onderzoek waarnemen in hun leren op de universiteit. Een vraag die centraal staat is hoe onderzoek expliciet gemaakt kan worden voor studenten in de leeromgeving. Huidig onderzoek gaat over studentpercepties van onderzoek in de bachelor in de context van een curriculumverandering en manieren waarop begeleiders van studentonderzoek kennis en strategieën gebruiken om het leerproces van de student te stimuleren. 

Promovendus

  • ICLON
  • Voortgezet Onderwijs
  • Onderzoek

Werkadres

Willem Einthoven
Wassenaarseweg 62a
2333 AL Leiden
Kamernummer B4.13

Contact

  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Beaufort A.J. de, Driel J.H. van & Dekker F.W. (2016), Fostering first-year student learning through research integration into teaching: Student perceptions, beliefs about the value of research and student achievement., Innovations in Education and Teaching International .artikel in tijdschrift (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2016), Bevorderen van integratie van onderzoek en onderwijs voor het leren van studenten in het medisch onderwijs: een curriculumperspectief.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2016), Fostering research-teaching integration within institutes: first-year students’ perceptions, beliefs about research in learning and achievement in the context of curriculum change.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Driel, J.H. van & Dekker F.W. (2016), Vroeg op weg naar succes? Het effect van een sterkere onderzoek integratie in de bachelor op studieprestaties in het eerste jaar geneeskunde.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Driel J.H. van & Dekker F.W. (2016), Novice supervisors’ research supervision pedagogies and dilemmas in undergraduate research projects.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), By all means: Unraveling undergraduate research supervision strategies using stimulated recall.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der & Van Driel J.H. (2015), Strategieën en overwegingen van begeleiders van onderzoeksstages.congresbijdrage (refereed)
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Strategieën en overwegingen van begeleiders van onderzoeksstages. Onderwijs Research Dagen 2015 17 6 2015-19 6 2015 [conferentie poster].overig
  • Vereijken M.W.C., Rijst R.M. van der, Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Towards a research pedagogy: supervisors’ knowledge of interventions in student research supervision JURE 2015 Programme Book. [3359.0]overig
  • Vereijken M.W.C., Beaufort A.J. de, Buis D.T.P., Dijkerman M., Swenne C.A., Adelmeijer E.G.M. & & Dekker F.W. (2015), Wetenschappelijke vorming: invloed van een curriculumherziening op academische schrijfvaardigheid van eerstejaars geneeskunde. Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs 12 11 2015-13 11 2015 [conferentie poster].overig
  • Vereijken M.W.C, Rijst R.M. van der & Van Driel J.H. & Dekker F.W. (2015), Conceptions of teaching & feedback in undergraduate research supervision. Society for Research into Higher Education 9 12 2015-11 12 2015 [conferentie poster].overig

Geen relevante nevenwerkzaamheden