Universiteit Leiden Universiteit Leiden

Nederlands English

M.J.A.J. Verhallen

Coördinator Honourscollege


Naam Dr. M.J.A.J. Verhallen
Telefoon +31 71 527 3861
E-mail verhallen@fsw.leidenuniv.nl

Marian Verhallen is de FSW Honours College coördinator.

Meer informatie M.J.A.J. Verhallen

Internationale tijdschriften en vermeldingen

  • Verhallen, M. J. A. J., & Bus, A. G. (2009). Video storybook reading as a remedy for vocabulary deficits: Outcomes and processes. Journal for Educational Research  Online, 1 (1)  , 172–196.
  • Verhallen, M. J. A. J., & Bus, A. G. (2010). Low-income immigrant pupils learning vocabulary through digital picture storybooks. Journal of Educational Psycholgy, 102(1), 54-61.
  • Verhallen, M. J. A. J., & Bus, A. G. (in press). Young second language learners’ visual attention to illustrations in storybooks. Journal of EarlyChildhood Literacy.
  • Verhallen, M. J. A. J., Bus, A. G., & de Jong, M. T. (2006). The promise of multimedia stories for kindergarten children at-risk. Journal of Educational Psychology98, 410-419.  
     

Boeken en boekcontributies

  • Bus, A. G., de Jong M. T., & Verhallen, M. (2006). CD-ROM talking books: A way to enhance early literacy? In M. C. McKenna, L.D.Labbo, R.D. Kieffer, & D. Reinking (Eds.),  International handbook of literacy and technology – (Vol.2, pp.129 – 142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Bus, A. G., de Jong M. T., & Verhallen, M. J. A. J., & van der Kooy-Hofland, V. A. C. (2009). Design features in living books and their effects on young children’s vocabulary. In S. B. Neuman (Ed.),  Educating the other America: Top experts  tackle poverty, literacy and achievement in our schools (pp. 263-276). Baltimore: Paul H. Brookes Pub.
  • Bus, A. G., Verhallen, M. J. A. J., & de Jong M.T. (2009). How onscreen storybooks contribute to early literacy. In A. G. Bus & S. B. Neuman (Eds.),  Multimedia and  literacy development: Improving achievement for young learners (pp. 153-167). New York: Routledge Education; Taylor & Francis Group.
  • De Jong, M. T., Verhallen, M. & Bus, A. G. (2005). Leren lezen: Ondersteunen multimediaverhalen de vroege leesontwikkeling van peuters en kleuters? In M. H. van IJzendoorn & H. de Frankrijker (Eds.),  Pedagogiek in beeld. Een inleiding in  de pedagogische studie van opvoeding, onderwijs en hulpverlening (pp. 373-384). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
  • Verhallen, M. J. A. J., & Bus, A. G. (2009). How literacy emerges from living books in the digital era: New chances for young linguistically disadvantaged children. In R. Z. Zheng (Ed.),  Cognitive effects of multimedia learning (pp. 326-339). New York: IGI Global.
  • Verhallen, M. J. A. J., Bus, A. G., & de Jong, M. T. (2003).  Elektronische boeken in de vroegschoolse educatie. [Electronic books in preschool]. Amsterdam: Stichting Lezen.

 

Interviews

Coördinator Honourscollege
Faculteit der Sociale Wetenschappen
Faculteitsbureau
Stafbureau
Werkadres
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 5A08
Contact
+31 71 527 3861
verhallen@fsw.leidenuniv.nl

Geen relevante nevenwerkzaamheden