Universiteit Leiden

nl en

Anna van der Want

Onderzoeker

Naam
Dr. A.C. van der Want MA
Telefoon
+31 71 527 3308
E-mail
a.c.van.der.want@iclon.leidenuniv.nl

Anna van der Want is bij het ICLON werkzaam als postdoc onderzoeker en lerarenopleider. Ze heeft een achtergrond in de theologie, een lesbevoegdheid voor het vak levensbeschouwing en is gepromoveerd (2015) op een proefschrift over de identiteit van docenten in het voortgezet onderwijs, getiteld Teachers’ Interpersonal Role Identity.

Haar onderzoek richt zich op de professionele ontwikkeling van ervaren en beginnende docenten. De professionele ontwikkeling van ervaren docenten onderzoekt Anna in de context van Professionele Leergemeenschappen. Binnen het project over de Begeleiding van Startende Leraren richt het onderzoek zich op de begeleiders van startende leraren. Hoe professionaliseren deze begeleiders? Welke rol kan een professionele leergemeenschap hierbij spelen? Dit soort vragen komen in het onderzoek aan bod. Het onderzoek loopt tot september 2017. Voor meer informatie: www.bsl-zuidholland.nl.

Onderzoeker

  • ICLON
  • Voortgezet Onderwijs
  • Onderzoek

Werkadres

Willem Einthoven
Kolffpad 1
2333 BN Leiden
Kamernummer B2.38

Contact

  • Pennings, H.J.M., Brekelmans, M. Sadler, P., Claessens, L.C.A., Want, A.C. van der , Tartwijk, J. & van. (2017), Interpersonal adaptation in teacher-student interaction, .'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Want, A.C. van der, Brok, P. den, Beijaard, D., Brekelmans, M., Claessens, L.C.A., Pennings & H.J.M> (2017), Changes over time in teachers’ interpersonal role identity, .'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Zwart R., Louws M.L., Zuiker I., Meirink J.A., Want A.C. van der, Schaap H., Oolbekkink H., Leeferink H. & Meijer P. (2016), Achieving teacher professional agency in three professional development contexts (Lezing).overig
  • Claessens L., van Tartwijk J., Pennings H., Want A.C. van der, Verloop N., den Brok P. & Wubbels T. (2016), Beginning and experienced secondary school teachers’ self- and student schema in positive and problematic teacher-student relationships, TEACHING AND TEACHER EDUCATION 55: 88-99.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Want A.C. van der, Meirink & J.A. (2016), De opbrengsten van een Professionele leergemeenschap (PLG) met begeleiders van startende leraren.'refereed' congresbijdrage
  • Want A.C. van der & Meirink J.A. (2016), Facilitating Effective teacher learning: The facilitator in a PLC.'refereed' congresbijdrage
  • Want A.C. van der, Louws M., Meirink J.A. & Zwart R.C. (2016), Inrichten en benutten van professionele ruimte van leraren-in-opleiding in de school: een kwestie van geven en nemen?'refereed' congresbijdrage
  • Schaap H., Meirink J.A., Oolbekkink H., Meijer P., Leeferink H., Zwart R. & van der Want A.C. (2016), Het vergroten van professionele ruimte van docenten bij professionele leergemeenschappen, promotiebeurzen en onderwijstraineeships/Eerst de Klas.'refereed' congresbijdrage
  • Van der Want, A.C., Den Brok, P., Beijaard, D., Brekelmans, M. Claessens, L.C.A., & Pennings & H.J.M (2015), Identiteit in kaart brengen: De interpersoonlijke identiteitsrol. Leiden: Onderwijs Research Dagen.'refereed' congresbijdrage
  • Want A.C. van der, Meirink, Ouden J.A.J. den & Bruns M. (2015), De PLG-begeleider en het begeleiden van een PLG, Tijdschrift voor Lerarenopleiders 36(4): 103-112.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Van der Want, A.C., Den Brok, P., Beijaard, D., Brekelmans, M. Claessens, L.C.A., & Pennings & H.J.M (2015), De veranderende interpersoonlijke identiteitsrol: een verkenning naar bevorderende factoren.'refereed' congresbijdrage
  • Want A.C. van der, Meirink J.A. & Ouden J. den (2015), Een professionele leergemeenschap voor begeleiders van startende leraren: de basis voor de ontwikkeling van een inductieprogramma.'refereed' congresbijdrage
  • Want A. van der, Meirink J.A., Ouden J.A.J. den & Bruns M. (2015), De PLG-begeleider en het begeleiden van een PLG Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 36(4): 103-112.artikel in een tijdschrift
  • Want A.C. van der, Brok P. den, Beijaard D., Brekelmans M., Claessens L.C.A. & Pennings H.J.M. (2015), Teachers' Interpersonal Role Identity, 59(4): 424-442.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Want A. van der (2015), Teachers' Interpersonal Role Identity (Dissertatie, Eindhoven School of Education, Eindhoven University of Technology). Eindhoven: Eindhoven University of Technology. Promotor(en) en Copromotor(en):Prof. dr. P. den Brok, Prof.dr. D. Beijaard, prof.dr. M. Brekelmans.dissertatie
  • Geen relevante nevenwerkzaamheden