Nascholing

Traject Opleiden in de school

Vind jij het leuk om je kennis te delen en startende, nieuwe of zittende leraren te begeleiden? Wil je je coachingsvaardigheden versterken? Word werkplekbegeleider of schoolopleider en volg een cursus van het traject Opleiden in de school.

Opbouw traject Opleiden in de school

Cursussen

Elke cursus geeft een deelcertificaat:

• De Basismodule Coachingsvaardigheden 1 leidt op tot het certificaat Vakcoach 1, en als je daarna ook (vak)didactische coaching 2 afrondt, krijg je het nieuwe certificaat Vakcoach 2.
  • De Basismodule Coachingsvaardigheden 1 en de Verdiepingsmodule Coachingsvaardigheden 2  leiden op tot het certificaat Schoolopleider 1 (voorheen BOS-1).
  • De Expertmodule Coachingsvaardigheden 3 leidt op tot het certificaat Schoolopleider 2 (voorheen BOS-2).

Alle andere cursussen zorgen dat je over meer bagage beschikt en geven meer persoonlijke keuzeruimte.

Eerder door het ICLON afgegeven certificaten behouden hun waarde. In vrijwel alle gevallen kun je soepel doorstromen naar de volgende cursus. Bij twijfel kun je de contactpersoon van de cursus raadplegen.

De tarieven staan bij de cursusinformatie per cursus. Voor alle cursussen geldt: minimaal zeven tot maximaal vijftien deelnemers tenzij anders gecommuniceerd of anders overeengekomen met de opdrachtgever(s) en trainers.

Bij vragen over tarieven kun je contact opnemen met Jacqueline Hoornweg, hoofd afdeling Nacholing en Wetenschapsoriëntatie, via hoornweg@iclon.leidenuniv.nl.

Het incompanytarief geldt voor bepaalde cursussen en kan alleen worden afgesproken als er sprake is van een cotrainer vanuit de opleidingsschool. Als een incompanytarief niet mogelijk is, geldt er een lager tarief voor de opleidingsschool per deelnemer.

Een cotrainer is een docent uit de opleidingsschool die samen met de ICLON-trainer de cursus vooraf bespreekt, accenten kan leggen, of om aanpassingen kan verzoeken. De cotrainer kan in samenspraak met de ICLON-trainer onderdelen van de cursus samen of alleen verzorgen. Hierbij blijft de ICLON-trainer altijd aanwezig omdat deze de verantwoordelijk is voor het verloop van de cursus.

Opleiden in de School spitst zich toe op schoolopleiders en werkplekbegeleiders/vakcoaches. Ander aanbod vind je in het overzicht van nascholingsaanbod.
Daarnaast verzorgt het ICLON aanbod via Onderwijsnetwerk Zuid-Holland (ONZ).