Logo Universiteit Leiden.

World Environment Day

Sinds 1974 wordt Wereldmilieudag elk jaar gevierd op 5 juni, waarbij regeringen, bedrijven en burgers worden betrokken bij een poging dringende milieukwesties aan te pakken.

Bovenal biedt Wereldmilieudag een wereldwijd platform voor het inspireren van positieve verandering. Het zet individuen ertoe aan na te denken over de manier waarop ze consumeren; voor bedrijven om groenere modellen te ontwikkelen; voor boeren en fabrikanten om duurzamer te produceren; voor overheden om te investeren in herstel van het milieu; voor docenten om studenten te inspireren om actie te ondernemen; en voor jongeren om een groenere toekomst op te bouwen.

Iedereen die op deze planeet leeft, kan op dit moment deel uitmaken van #GenerationRestoration

Wil je meer doen? Bekijk onze How To's op de website van LUGO via de rechter banner.