Logo Universiteit Leiden.

Universiteit Leiden 7e meest duurzame universiteit ter wereld

Geweldig nieuws! De Universiteit Leiden eindigde volgens Green Metric als 7e meest duurzame universiteit ter wereld. Dat betekent dat de Universiteit Leiden een plaats is gestegen op de ranglijst. In deze notitie wordt deelname aan deze ranking geëvalueerd, verbeterpunten gegeven en een ambitiesuggestie voor 2022 gedaan.

De UI GreenMetric World University Ranking is een initiatief van Universitas Indonesia dat in 2010 wordt gelanceerd. Het doel van deze ranglijst is om het resultaat te leveren van een online onderzoek naar de huidige toestand en het beleid met betrekking tot groene campus en duurzaamheid in de universiteiten over de hele wereld. wereld. Door de aandacht van universiteitsleiders en belanghebbenden te trekken, zal naar verwachting meer aandacht worden besteed aan het tegengaan van wereldwijde klimaatverandering, energie- en waterbesparing, afvalrecycling en groen transport. Dergelijke activiteiten vereisen gedragsverandering en meer aandacht voor de duurzaamheid van het milieu, evenals voor de economische en sociale problemen die verband houden met de duurzaamheid.