Universiteit Leiden

nl en
Dossier

Healthy University- Let's Walk Activiteiten

Na een succesvolle Healthy University Week in oktober 2020 pakken we door! Zie hieronder het schema van onze voorjaarsactiviteiten van 1 t/m 5 maart: Healthy University - Let's Walk! In deze week bieden wij jullie graag de meest populaire activiteiten aan van de vorige Healthy University Week. Start de dag met yoga, stap even achter je laptop vandaan voor de 20 minuten office work-out en laat je inspireren tijdens de lunch door een van onze sessies over beweging, energie en balans. Doe je mee? Voor annvullende vraagen kun je ons altijd mailen  healthyuniversity@bb.leidenuniv.nl

1

Rooster (01/03 - 05/03)

08:00-08:45 Easy Flow Yoga (NL+ ENG)

De beoefenaar zal nieuwe energie opbouwen met Easy Flow yoga, vanwege het tempo, de dynamiek en de zachtheid van de oefeningen, en het is ideaal als je je energiebalans zorgvuldig wilt beheren zonder fysiek tot het uiterste te gaan.

Klik hier om deel te nemem!

10:00-10:20 Office work-out (NL + ENG)

Een korte pauze om je nek, rug en schouders los te maken, de doorbloeding een boost te geven en om je spieren te versterken. Daarna kan je weer vol energie aan de slag!

Klik hier om deel te nemem!

12:15-12:45 Inspiratiesessie: In beweging (NL)

Zittend werken verlaagt de energie. Zitten én bewegen afwisselen is de ideale combinatie. In deze inspirerende ‘workout’ gaan de deelnemers aan de slag met rekken en strekken, lenigheid, balans, kracht en cardio. Speciale aandacht is er voor de pijnlijke schouders, nek en rug waar de zittende mens vaak last van krijgt. De sessie is makkelijk te volgen en uit te voeren op de werkplek, zowel thuis of elders. Geschikt voor iedereen, bewegen kan op het eigen niveau en sportkleding is niet nodig. Lichaam en geest worden door beweging geactiveerd waardoor de deelnemers zich na afloop fit en vitaal zullen voelen!

Wees er snel bij! Wij hebben maar plaats voor 50 deelnemers! 

Klik hier om deel te nemem!

08:00-08:45 Mindfulness ( NL + ENG)

Stress en spanningen horen bij het leven, maar ze hoeven je leven niet te beheersen. Met deze oefeningen leer je beter stress signalen te herkennen en kan je effectief je gedrag beinvloeden en zo zorg je ervoor dat stress je leven niet beheerst.

Klik hier om deel te nemem!

10:00-10:20 Office work-out (NL + ENG)

Een korte pauze om je nek, rug en schouders los te maken, de doorbloeding een boost te geven en om je spieren te versterken. Daarna kan je weer vol energie aan de slag!

Klik hier om deel te nemem!

12:15-12:45 Inspiratiesessie: Gezonde voeding geeft energie (NL)

Een hoog energielevel voor, tijdens én na je werk. Hoe kan voeding je hierbij helpen? In deze inspiratiesessie gaan wij door middel van een quiz met stellingen in op voeding die energie geeft en waarom. Feiten worden benoemd en fabels ontkracht. Wat doet suiker met je energielevel? Welke producten kan je het beste nemen om alert te blijven? Waarom zijn vezels belangrijk? Na deze korte sessie kunnen uw medewerkers hun voeding op een dusdanige manier aanpassen zodat zij de gehele dag door alert, geconcentreerd en energiek blijven!

Wees er snel bij! Wij hebben maar plaats voor 50 deelnemers! 

Klik hier om deel te nemem!

08:00-08:45 Yin Yang Yoga (NL + ENG)

Een rustige vorm van yoga waarin houdingen enkele minuten vastgehouden worden zodat de spieren kunnen ontspannen. Een fijne lichaamsbeweging voor wie veel zit.

Klik hier om deel te nemem!

10:00-10:20 Office work-out (NL + ENG)

Een korte pauze om je nek, rug en schouders los te maken, de doorbloeding een boost te geven en om je spieren te versterken. Daarna kan je weer vol energie aan de slag!

Klik hier om deel te nemem!

12:15-12:45 Inspiratiesessie:Krachttraining voor je brein (NL)

Medewerkers worden gestimuleerd om zelf aan de slag te gaan met hun mentale vitaliteit. Tijdens deze sessie doet de groep leuke en ludieke oefeningen in de vorm van brein “teasers” om inzicht te geven in hoe je brein werkt. Daarnaast worden er een aantal korte ontspanningsoefeningen gedaan die de medewerker op elk moment, tijdens de (werk)dag, kan doen. De inspiratiesessie wordt gegeven door een ervaren mentalcoach.

Wees er snel bij! Wij hebben maar plaats voor 50 deelnemers! 

Klik hier om deel te nemem!

08:00-08:45 Mediteren (NL + ENG)

Leer verschillende vormen van meditatie en kom erachter dat mediteren niet zweverig is. Maak kennis met technieken die je ook thuis kunt toepassen en die bij zullen dragen aan meer ontspanning, creativiteit en bewustzijn in je dagelijks leven.

Klik hier om deel te nemem!

10:00-10:20 Office work-out (NL + ENG)

Een korte pauze om je nek, rug en schouders los te maken, de doorbloeding een boost te geven en om je spieren te versterken. Daarna kan je weer vol energie aan de slag!

Klik hier om deel te nemem!

12:15-12:45 Inspiratiesessie: Beweeg ik voldoende? (NL)

Deze inspiratiesessie begint met een korte conditietest die iedereen kan doen. Binnen twee minuten hebben de medewerkers inzicht in hun eigen conditie. Hoeveel beweging is voldoende en hoe voeg je dit dagelijks toe? Onze coach legt de vier onderdelen van de beweegrichtlijn uit en laat zien hoe je deze richtlijnen kan toepassen. Balansoefening tijdens het tandenpoetsen? Een vitale houding op het werk? Door een aantal oefeningen die makkelijk overal gedaan kunnen worden komen de deelnemers komen in actie. Zo voelen ze zich snel fitter en wordt de conditie verbeterd.

Wees er snel bij! Wij hebben maar plaats voor 50 deelnemers! 

Klik hier om deel te nemem!

08:00-08:45 Pilates (NL + ENG)

Breng je lichaam in evenwicht. Op een zeer beheerste en gecontroleerde manier versterk je de spieren van je core, om je houding te verbeteren en je lichaamsbewustzijn te vergroten.

Klik hier om deel te nemem!

10:00-10:20 Office work-out (NL + ENG)

Een korte pauze om je nek, rug en schouders los te maken, de doorbloeding een boost te geven en om je spieren te versterken. Daarna kan je weer vol energie aan de slag!

Klik hier om deel te nemem!

12:15-12:45 Inspiratiesessie: Ben ik in balans? (NL)

De medewerker wordt getriggerd om na te denken hoe hij er fysiek en mentaal voorstaat. Op een interactieve wijze neemt hij zijn voeding, ontspanning en slaap onder de loep. Er wordt getoetst of de medewerker wel voldoende beweegt en hij doet een korte conditietest. Met brein “teasers” ervaart de medewerker het belang van focussen en met korte ontspanningsoefeningen gaan we in op de mentale vitaliteit. Kortom, een bruisende sessie waarbij de medewerker inzicht krijgt in de vraag: Ben ik in balans?

Wees er snel bij! Wij hebben maar plaats voor 50 deelnemers! 

Klik hier om deel te nemem!

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.