Logo Universiteit Leiden.

nl en

Verdiepingspakketten

Doelgroep

  • U bent een public affairs professional met ruime werkervaring (minimaal 5 jaar).
  • In uw werk bent u vooral op strategisch niveau bezig met beleidsbeïnvloeding.
  • U zoekt naar verdieping en inspiratie en wilt graag in een kleine groep kennis opdoen en ervaringen delen met vakgenoten die een vergelijkbare werkervaring hebben als u.

Leerdoelen

  • Heeft u verdieping en inspiratie opgedaan voor uw PA werkpraktijk;
  • Heeft u samen met vakgenoten gewerkt aan uw persoonlijke ontwikkeling en strategisch inzicht;
  • Heeft u vanuit diverse perspectieven naar de ontwikkelingen in public affairs gekeken en die met uw mededeelnemers en docenten geanalyseerd;
  • Heeft u nieuwe inspiratie opgedaan die u in de werkpraktijk kunt toepassen.
  • Heeft u kennis van het opbouwen, onderhouden en benutten van relatienetwerken

Intake gesprek

Na een enerverende kennismaking kijken we naar de trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied Public Affairs. We nemen u mee in de analyse van de body of knowledge van een public affairs professional. Eveneens kijken we naar de ontwikkelingen van het vak voor de toekomst.  Vervolgens stellen we u in staat om uw eigen ideeën en vakmanschap te spiegelen met door de wol geverfde professional uit het bedrijfsleven en openbaar bestuur.

U maakt kennis met de filosofie onder Strategisch Omgevingsmanagement (SOM), de Mutual Gains Approach. SOM is een combinatie van stakeholdermanagement en issuemanagement. Deze aanpak helpt bij het ontwikkelen van een gestructureerde aanpak van complexe omgevingsvraagstukken.

Deze module staat in het teken van de kracht van netwerken. We kijken naar de vraag en aanbod in belangenvertegenwoordiging en de waarde van coalitievorming. Dit alles vertalen we vervolgens naar uw eigen praktijk. Hoe kunt u bijvoorbeeld uw netwerk inzetten voor regie en draagvlak? En hoe verhoudt uw netwerk zich met uw huidige en toekomstige strategie?

Welke politieke kwesties zet u bijvoorbeeld op de agenda? Hoe beïnvloedt de social media uw werkzaamheden en welke invloed heeft u zelf op de social media?

We gaan in op public affairs in transities. Een aantal aansprekende praktijkvoorbeelden passeren de revue. Aan de hand hiervan wordt u meegenomen in het krachtenveld dat zich rondom grote transities ontvouwt.

Naast de basisliteratuur ontvangt u van ons bij elk pakket een boekenbudget dat u naar eigen interesse kunt besteden aan boeken aansluitend op de thema’s van het pakket. Eveneens plaatsen wij aanvullende literatuur op de digitale leeromgeving.

  • Prijs: €2495,-. Dit bedrag is vrijgesteld van BTW en is inclusief literatuur, lunches en diners op de eerste avond van elke module.
  • Maximum aantal deelnemers 12
  • Data
  • M1: Maandag 25 en dinsdag 26 maart 2019 M2: 15 en 16 april 2019
  • M1: Maandag 23 en dinsdag 24 september 2019 M2: 7 en 8 oktober 2019
  • Locatie: Landgoed te Werve, Van Vredenburchweg 101 in Rijswijk.
  • Inschrijving: Link naar inschrijfformulier
  • Aanvullende en verplichte masterclasses
  • Verplicht > DV1: Masterclass Beïnvloeden en Onderhandelen, link

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie