Het nieuwe kabinet dreigt bijna een miljard euro te bezuinigen op het hoger onderwijs. Dit brengt niet alleen het werk op de universiteit in gevaar, dit is een ramp voor Nederland zelf. De geplande langstudeerboete en andere financiële maatregelen zullen studenten zwaar treffen en de toegankelijkheid van onderwijs verminderen. Zij zijn de leraren, handelaren, beleidsmakers, journalisten, gezondheidsmedewerkers en nog veel meer van de toekomst! Het onderzoek dat aan de universiteit gedaan wordt is van groot belang voor Nederland en de Nederlandse welvaart.
Trots op Nederlandse kennis, cultuur, scholen, handel, gezondheidszorg en vrijheid!
Dit is een 'voordelen' blok om USP's uit te lichten
-
Je kan kiezen uit kleur
Wederom zijn dezelfde 8 kleuren beschikbaar: elke faculteitskleur, plus UL blauw, UL blauw 50%, en neutraal.
Deze kleur kies je voor het gehele blok, niet per item. -
Iconen maken het sprekend
Er zijn ook diverse iconen te selecteren per item:
- Wereldbol, Vierkant academische pet, Vrouw en man, Pen, Lint Toekenning
- Nobelprijs, Academisch, Mensen, Koffer, Diploma, Laurierkrans, Vredesduif
- Staafdiagram, Microscoop, Windmolen, Glas en vork, Podium, Persoon met aktetas
- Vraag en antwoord, Recycle, Schaal, Trofee, Koptelefoon, Pratende personen -
Linkjes
Ook hier kan je weer een link toevoegen naar een interne of externe pagina.
Probeer niet continu de bezoeker naar andere zaken te verwijzen - alleen als het écht relevant is. -
Uitlijnen
Het is fijn als dit blok er ook goed uitziet. Werk dus met 2/4/6 blokken, en zorg dat de teksten overal ongeveer even lang zijn.
Dit blok is om statements te maken, niet om verhalen te vertellen.
Dit is een tekstblok
Hier kan je veel tekst kwijt. Je kan er ook een achtergrondbeeld bij toevoegen - maar ik raad aan dat niet te doen: het is afleidend, terwijl dit blok juist bedoeld is om gedetailleerde / uitgewerkte informatie te vertellen. Het is sowieso goed om terughoudend te zijn met de hoeveelheid tekst op een campagne pagina: je wil mensen activeren, niet informeren. Naar diepgaandere verhalen kan je doorverwijzen, bijv. met bovenstaande 'voordelen' blok. De tekst wordt in twee kolommen gepresenteerd, en er is geen enkele mogelijkheid om dat te structureren: het komt er te staan zoals het staat.
Dit is een video blok
Daar kunnen er 3 video's in naast elkaar
Enkel youtube, vimeo of leidenuniv. Ik raad youtube aan.
Een achtergrondbeeld kan ook toegevoegd worden
Twee naast elkaar kan ook, of een achtergrondbeeld
Zelfs één video kan!
Maar bedenk wel: hoe meer een bezoeker moet scrollen, hoe sneller hij afhaakt. Probeer dus compact te zijn.
Dit is een testimonial blok
Dit is een spotlight blok
Twee naast elkaar kan ook
Zelfs één kan: maar dat is niet mooi.
Een afbeelding is verplicht
Een achtergrondafbeelding kan ook, maar is niet erg mooi.
The end.
Dit zijn álle opties die op een campagnepagina mogelijk zijn. Als het hier dus niet staat, kan het niet op een campagnepagina. Bijvoorbeeld foto's of accordeon items. Die kunnen op andere pagina's van onze website wel, maar hier niet.
De campagnepagina is een standalone pagina om de bezoeker op één specifiek thema te activeren. Dit doen we vooralsnog vooral richting studiekiezers. Het doel is om gedrag te stimuleren, zonder teveel afleiding: bijv. de nieuws/events/media blokken die overal staan.