Logo Universiteit Leiden.

Winnaar AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2016

​​​​​​​De Algemene Vereniging voor Taalwetenschap (AVT) en de Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap (ANéLA) reiken jaarlijks een prijs uit voor de beste dissertatie op het gebied van de taalwetenschap. Ook dit jaar is er weer een AVT/ANéLA Dissertatieprijs uitgereikt. De winnaar is Barend Beekhuizen.

Voor de AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2016 kwamen in aanmerking alle dissertaties verdedigd tussen 16 juli 2015 en 15 juli 2016.

De jury bestond dit jaar uit:

• Rob Schoonen (Radboud Universiteit Nijmegen)
  • Frank Drijkoningen (Universiteit Utrecht)
  • Merel Keijzer (Rijksuniversiteit Groningen)
  • Brigitte Planken (Radboud Universiteit Nijmegen)
  • Ed Elbers  (Universiteit Utrecht)

De genomineerden voor de AVT/ANéLA dissertatieprijs 2016 waren:

• Barend Beekhuizen "Constructions emerging. A usage-based model of the acquisition of grammar"
  • Eva van de Sande "Executive functions for early literacy learning"
  • Kashmiri Stec "Visible quotation: The multimodal expression of viewpoint"

De winnaar van de AVT/ANéLA dissertatieprijs 2016 is Barend Beekhuizen! De AVT feliciteert hem van harte met de overwinning. Het juryrapport is hier te lezen.

Het reglement van de AVT/ANéLA dissertatieprijs vindt u hier.

Secretaris van de jury was dr. Janine Berns (namens het AvT-bestuur). De tweede secretaris was dr. Nivja de Jong (namens het ANéLA-bestuur). Voor meer informatie over de AVT/ANéLA-dissertatieprijs 2016 kunt u contact opnemen met Janine (j.berns@let.ru.nl) of Nivja (n.dejong@uu.nl