Logo Universiteit Leiden.

Koen Sebregts wint AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2015

De Algemene Vereniging voor Taalwetenschap (AVT) en de Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap (ANéLA) reiken jaarlijks een prijs uit voor een dissertatie op het gebied van de taalwetenschap. Ook dit jaar is er weer een AVT/ANéLA Dissertatieprijs uitgereikt. Voor de AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2015 kwamen in aanmerking alle dissertaties verdedigd tussen 16 juli 2014 en 15 juli 2015.

De jury bestond dit jaar uit:

• Haike Jacobs (Radboud Universiteit Nijmegen)
  • Maria Mos (Universiteit Tilburg)
  • Frank van Meurs (Radboud Universiteit Nijmegen)
  • Petra Sleeman (Universiteit van Amsterdam)
  • Roel van Steensel (Erasmus Universiteit)

De genomineerden voor de AVT/ANéLA dissertatieprijs 2015 waren:

• Structure in Russian Sign Language and Sign Language of the Netherlands, Vadim Kimmelman (Universiteit van Amsterdam)
  • The Sociophonetics and Phonology of Dutch r, Koen Sebregts (Universiteit Utrecht)
  • Fun to Read or Easy to Understand? Establishing Effective Text Features for Educational Texts, Gerdineke van Silfhout (Universiteit Utrecht)
  • Distributional Learning of Vowel Categories in Infants and Adults, Karin Wanrooij (Universiteit van Amsterdam)

De winnaar van de AVT/ANéLA dissertatieprijs 2015 is Koen Sebregts. De AVT feliciteert hem van harte met de overwinning! Het juryrapport is hier te lezen.

Het reglement van de AVT/ANéLA dissertatieprijs vindt u hier.

Secretaris van de jury was dr. Marjolein Deunk (namens het ANéLA-bestuur). De tweede secretaris (namens het AvT-bestuur) was dr. Janine Berns. Voor meer informatie over de AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2015 kunt u contact opnemen met Marjolein of Janine.