Universiteit Leiden

nl en

Studievoorlichting

Bachelor Webinarweek Pedagogische Wetenschappen

Datum
vrijdag 16 april 2021
Tijd
Locatie
Online

Ervaar zelf hoe het is om te studeren

Kom op vrijdag 16 april naar de Bachelor Webinarweek bij Pedagogiek en ervaar zelf hoe het is om te studeren. Dé manier om je te verdiepen in deze studie: of je nu twijfelt of een bevestiging zoekt van je studiekeuze. Je krijgt vooraf opdrachten om je voor te bereiden op de colleges of werkgroepen die je volgt op de dag zelf. Zo maak je kennis met de inhoud van de studie en hoe je onderwijs krijgt op de universiteit.

Helaas, de aanmelding voor de Bachelor Webinarweek van Pedagogische Wetenschappen is gesloten.

Een ochtend in de virtuele collegebanken

Tijdens de Bachelor Webinarweek volg je als student proefcolleges, krijg je meer te horen over de arbeidsmarkt na een studie Pedagogiek en kun je al je vragen stellen aan de docenten, studenten en studieadviseurs van Pedagogische Wetenschappen. Bij het ervaren van een virtuele collegedag hoort natuurlijk de voorbereiding van de colleges, daarom vind je bij de colleges ook een aantal opdrachten die je van te voren kunt maken.

Programma Bachelor Webinarweek

Via Microsoft Teams, centrale start voor alle deelnemers
- Door prof. Lenneke Alink

Sara zit in groep 5 op de basisschool als haar schoolresultaten langzaam maar zeker achteruitgaan. Tegelijkertijd signaleren haar ouders en de leerkracht ook een verandering in haar gedrag. Sara lijkt stiller en meer in zichzelf gekeerd te worden.

Wat kunnen pedagogen en pedagogische wetenschappen bijdragen aan het achterhalen van de aard en oorzaken van de problemen waarmee Sara kampt? En welke bijdrage kunnen ze leveren aan het oplossen daarvan?

Studiekiezers kiezen van tevoren één van de drie werkcolleges. Aan de werkcolleges kan alleen worden deelgenomen als het centrale college is gevolgd.

Een week van tevoren ontvangen de studiekiezers een artikel dat ze ter voorbereiding moeten lezen.

Werkcollege 1: Sara en haar gezin

Via Microsoft Teams (breakout room 1)
- Door dr. Sabine van der Asdonk

 

Werkcollege 2: Sara's problemen in de klas

Via Microsoft Teams (breakout room 2)
- Door dr. Suzanne Mol

 

Werkcollege 3: Sara en het onderwijs

Via Microsoft Teams (breakout room 3)
- Door dr. Kim Stroet

 

Via Microsoft Teams
- alle deelnemers aan breakout room 1 t/m 3 keren weer terug naar centrale ruimte

Dit is het moment vragen te stellen aan studenten, docenten en studieadviseurs!

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.