Universiteit Leiden

nl en
Kom Proefstuderen bij de Academische Pabo

Studievoorlichting

Proefstuderen Academische Pabo

Datum
28 maart 2019
Tijd
Bezoekadres
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden

Ervaar zelf hoe het is om te studeren

Kom op 28 maart Proefstuderen bij de Academische Pabo en ervaar zelf hoe het is om te studeren. Dé manier om je te verdiepen in deze studie: of je nu twijfelt of een bevestiging zoekt van je studiekeuze. Je maakt kennis met de inhoud van de studie en hoe je onderwijs krijgt op de universiteit.

Een ochtend in de collegebanken

Tijdens het Proefstuderen krijg je algemene informatie over de inhoud en organisatie van de Academische Pabo. Bovendien hoor je meer over de arbeidsmarkt. Je volgt een proefcollege en je kunt vragen stellen aan o.a. studenten, docenten en studieadviseurs van de Academische Pabo. 

Programma proefstuderen Academische Pabo

Ontvangst met koffie en thee in de centrale hal van de Faculteit der Sociale Wetenschappen (Universiteit Leiden).

Adres: Wassenaarseweg 52, Leiden

Faculteit Sociale Wetenschappen (zaal 1A20)

Algemene informatie over de inhoud en organisatie van het studieprogramma en de toelatingsprocedure door Marije Groos, teamleider ACPA/Hogeschool Leiden en Carien Nelissen, opleidingsmanager Pedagogische Wetenschappen.

Alle deelnemers lopen (vijf minuten) naar de Pabo (Hogeschool Leiden) voor het tweede deel van het programma. In de pauze wordt op de Hogeschool een lunch geserveerd. Tijdens de lunch kun je vragen stellen aan studenten van de Academische Pabo.

Een actueel onderwerp uit de beroepspraktijk van leerkrachten in het basisonderwijs wordt behandeld vanuit wetenschappelijk èn professioneel perspectief.

Hoe rekent Nederland?

door Daniel van Nieuwenhuizen (docent ACPA/Hogeschool Leiden) en Marian Hickendorff (docent ACPA/Pedagogische Wetenschappen) in de aula van de Hogeschool Leiden.

In dit college geven we een overzicht van hoe het gesteld is met de rekenvaardigheid van Nederlandse basisschoolleerlingen. Wat gaat goed, wat kan beter? Vervolgens gaan we in op de ontwikkelingen in het rekenonderwijs en uiteenlopende visies die hierover bestaan. Hoe kan het dat verschillende mensen hier zo verschillend over denken? Dit belichten we zowel vanuit wetenschappelijk perspectief als uit het praktisch perspectief van leerkrachten in opleiding. Aansluitend is er gelegenheid vragen te stellen.

Download het programma ›› 

 

Locatie & routebeschrijving

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie