Alumni-activiteit

Barrera
Rapenburg 56
2311 EX Leiden

Traditiegetrouw houdt de Vereniging Oud-Sterrewachters (VO-S) een borrel voorafgaand aan de jaarlijkse Oortlezing.

Ontmoeten en bijpraten

Bij de VO-S staat het leggen en onderhouden van contact tussen oude en huidige Leidse Sterrewachters centraal. De VO-S creëert daarom voor haar leden en alle andere geïnsteresseerden die verbonden zijn of waren aan de Sterrewacht Leiden de mogelijkheid om onder het genot van een drankje elkaar te ontmoeten en met elkaar bij te praten. De borrel vindt plaats in café Barrera zodat alle aanwezigen gezamelijk het Rapenburg kunnen oversteken naar het Academiegebouw, waar de Oortlezing plaatsvindt.

Kom ook!

Ook niet-VO-S leden zijn van harte welkom aan te sluiten bij deze borrel, mits ze Sterrenkunde in Leiden hebben gestudeerd of  werken of gewerkt hebben bij Sterrewacht Leiden. De kosten voor niet-leden zijn 5 euro, maar er is ook de mogelijkheid om direct lid te worden van de VO-S waardoor de borrel gratis is. Van te voren aanmelden is niet nodig.

NB het is wel nodig om te registreren voor de lezing.

Oortlezing: Supermassive Black Holes and Where to Find Them

Supermassive black holes - or SMBHs in short - are objects as massive as a million to a billion suns. Much of what we know about these SMBHs comes from tracking for example stars, masers and ionized gas clouds that swirl around them before finally being ingested.

Lees meer en registreer voor de lezing