Universiteit Leiden

nl en

Congres/symposium

Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen 2019

Datum
24 mei 2019
Tijd
Locatie
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Klein Auditorium

Hoe effectief is zittenblijven en kan de computer kinderen met dyslexie ondersteunen bij het lezen?

Dit zijn twee voorbeelden van de thema’s die aan bod komen tijdens de Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen die op 24 mei 2019 in Leiden plaatsvindt.

Iedereen die geïnteresseerd is in state-of-the-art onderzoek naar leerproblemen is van harte welkom. Deze uitnodiging geldt ook voor studenten.

De voertaal is Nederlands en de toegang is gratis. In verband met de catering is het belangrijk dat u zich (voor 20 mei) opgeeft via het formulier op deze website.

Programma Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen 2019

“De effecten van zittenblijven bij kinderen met leermoeilijkheden in het basisonderwijs”

Door prof. dr. Wim van den Broeck (Vrije Universiteit Brussel)

“Multimedia leren en dyslexie: Een eye tracking studie naar het redundantie effect”

Door Carolien Knoop – van Campen, MSc. (Radboud Universiteit Nijmegen)

“Doet instructiestijl en moeilijkheidsgraad van de wiskundetaak ertoe? Een quasi-experimentele vignetstudie”

Door drs. Elke Baten (Universiteit Gent)

“Studying causality between reading ability and print exposure”

Door dr. Elsje van Bergen (Vrije Universiteit Amsterdam)

          

  1. Pakhuis- Doelensteeg 8
  2. Hortus Grandcafe – Rapenburg 73a
  3. Cafe Barrera- Rapenburg 56
  4. Cafe L’Esperance- Kaiserstraat 1

    Wat verder lopen
     
  5. Restaurant Burgerzaken- Breestraat 123
  6. Bistro Noroc- Pieterskerk Choorsteeg 4
  7. Italian bar-bistro City Hall- Stadhuisplein 3
  8. De Stadthouder- Nieuwe Rijn 13

“Met digitale applicaties geef je kleur aan het lezen”

Door Arnout Koorneef (Universiteit Leiden)         

“De sociale participatie van leerlingen met leerproblemen”

Door Florianne Rademaker MSc. & Ivonne Douma MSc. (Rijksuniversiteit Groningen)         

“Voorlopers van lezen en rekenen: Is er overlap?”

Door dr. Kiran van Binst (Katholieke Universiteit Leuven)         

“Inzichten over de relatie tussen meertaligheid en taalontwikkelingsstoornissen”

Door prof. dr. Elma Blom (Universiteit Utrecht)         

“Effectiviteit van een interventie voor zwakke rekenaars op school”

Door dr. Madelon van den Boer (Universiteit van Amsterdam)  

Het diner is bij de Faculty Club in het Academie Gebouw.
*De kosten van het diner bedragen €57,90

Download het programma Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen 2019 ›› 

 

Inschrijffomulier Nederlands Vlaamse Interacademiale Leerproblemen 2019

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie