Universiteit Leiden

nl en

Promotie

Heritage Education-Memories of the Past in the Present Caribbean Social Studies Curriculum: A view from Teacher Practice

Datum
dinsdag 28 mei 2019
Tijd
Locatie
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden

Samenvatting

As part of Nexus 1492 Subproject 4: A Future for Diverse Caribbean Heritages,which seeks to shed light on how local communities interpret and engage with heritage in present day, this doctoral study aims to gain insight on how indigenous heritage is represented in the school curriculum for social studies. To this end, the research questions focus on analyzing the relationships that are formed between individuals and the past in the school context. Taking into account teachers’ perspectives on subject content and pedagogical practices can contribute to gaining a better understanding of the role of education in safeguarding heritage.

Promotor

  • Prof.dr. C.L. Hofman

Bijwonen

Promoties zijn vrij toegankelijk, u hoeft zich niet aan te melden.

Proefschriften

Proefschriften van Leidse promovendi zijn na de promotie digitaal beschikbaar via het Leids Repositorium. De proefschriften op deze site zijn vrij toegankelijk. Alleen in sommige gevallen rust er een tijdelijk embargo op een proefschrift en wordt het proefschrift pas later volledig beschikbaar gesteld.

Persvragen

Maarten Muns, adviseur wetenschapscommunicatie Universiteit Leiden
m.a.muns@bb.leidenuniv.nl
071 527 3282

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie