Promotie
Heritage Education-Memories of the Past in the Present Caribbean Social Studies Curriculum: A view from Teacher Practice
- Datum
- dinsdag 28 mei 2019
- Tijd
- Locatie
-
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Samenvatting
As part of Nexus 1492 Subproject 4: A Future for Diverse Caribbean Heritages,which seeks to shed light on how local communities interpret and engage with heritage in present day, this doctoral study aims to gain insight on how indigenous heritage is represented in the school curriculum for social studies. To this end, the research questions focus on analyzing the relationships that are formed between individuals and the past in the school context. Taking into account teachers’ perspectives on subject content and pedagogical practices can contribute to gaining a better understanding of the role of education in safeguarding heritage. |
Promotor
- Prof.dr. C.L. Hofman
Bijwonen
Promoties zijn vrij toegankelijk, u hoeft zich niet aan te melden.
Proefschriften
Proefschriften van Leidse promovendi zijn na de promotie digitaal beschikbaar via het Leids Repositorium. De proefschriften op deze site zijn vrij toegankelijk. Alleen in sommige gevallen rust er een tijdelijk embargo op een proefschrift en wordt het proefschrift pas later volledig beschikbaar gesteld.
Persvragen
Maarten Muns, adviseur wetenschapscommunicatie Universiteit Leiden
m.a.muns@bb.leidenuniv.nl
071 527 3282