Promotie
Understandig Sponsorship Involvement Outcomes in Partnership Models
- Datum
- 5 juli 2018
- Tijd
- Bezoekadres
- Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Sponsoring vertegenwoordigt een significant en groeiend deel van de marketing- en communicatieuitgaven. Van oorsprong betreft sponsoring het geven van financiële steun aan de gesponsorde partij, in ruil voor promotievoordelen. Het rendement wordt gemeten door deze voordeelen te vergelijken met de kosten en de promotiewaarde van andere promotiemogelijkheden, bijvoorbeeld reclame. Meer en meer zijn sponsorrelaties echter te vangen in een partnerschapsmodel waarin sponsor en gesponsorde samenwerken in voorbereiding en uitvoering van de sponsoractiviteit(en) in het belang van beide partijen. Ook werken sponsors onderling meer en meer samen. De ontwikkeling gaat nog verder, namelijk naar het creëren van gedeelde waarde (CSV - Creating Shard Values) die ook ten goede komt aan partijen buiten het partnerschap, en aan interne belanghebbenden; de inzet van werknemers in sponsoractiviteiten kan postieve 'interne marketing'-effecten hebben. Het model kent ook zijn beperkingen.
Promotor
- Prof.dr. H.P. Borgman
Bijwonen
Promoties zijn vrij toegankelijk, u hoeft zich niet aan te melden.
Proefschriften
Proefschriften van Leidse promovendi zijn na de promotie digitaal beschikbaar via het Leids Repositorium. De proefschriften op deze site zijn vrij toegankelijk. Alleen in sommige gevallen rust er een tijdelijk embargo op een proefschrift en wordt het proefschrift pas later volledig beschikbaar gesteld.
Persvragen
Maarten Muns, adviseur wetenschapscommunicatie Universiteit Leiden
m.a.muns@bb.leidenuniv.nl
071 527 3282